Parent-Teacher Conferences

(Para español, baje la pagina hacia abajo)

A decade ago, I was an eleven year old failing seventh grade science. I dreaded parent-teacher night, not only because my dad would come along with his heavy accent but, we would have to meet with Ms. Belizaire, my science teacher. Except, it didn’t turn out nearly as bad as I thought it would. That night, my teacher spoke to me in front of my dad about how bright of a student I was and how with more effort I could perform better in her class. While I walked away resolving to do better, my dad walked away knowing more about how I was doing, and how he could help me do better. It made a big difference, and that year not only did I go on to earn A’s in her class, but I also entered and placed in the science fair. I would say that having my dad and my teacher on the same page about my performance, contributed to my success.

The New York Times recently wrote about the efforts of teachers and school officials to have better turnouts at parent-teacher conferences. For teachers, this allows them an opportunity to meet and build relationships with parents that could be beneficial as the school year progresses. For parents, meeting with their child’s teacher provides a clear and accurate picture of their child’s progress, strengths and weaknesses. We know that parental involvement and support in education is listed as one of the most important factors in a student’s success, and we need to encourage our parents to become involved.

Below are a list of tips to keep in mind for parent-teacher conferences:

  • This is a good time to ask to see your child’s attendance, grades and test scores. Find out whether your child is meeting school expectations and academic standards.
  • Allow the teacher to learn about your child’s skills, needs and dreams as well as about life at home, so that they can help your child more.
  • Think about some questions you may have prior to meeting, and bring them with you to discuss with your child’s teacher.
  • Come prepared to hear positive and negative feedback about your child’s progress and what are the areas for improvement.
  • Ask what you can do at home to help your child learn, and whether there may be any programs in the community that can help your child.
  • Find out how the teacher will both challenge your child and support your child when he or she needs it.
  • Ask how you can contact the teacher, and about how the teacher can contact you. This can be my phone, by person, by email and schedule time to check in over the next few months.
  • Make sure you share what you learned with your child, ask for their suggestions and input as well.
  • Finally, if you aren’t able to attend the parent-teacher conference at the allotted time, ask the teacher about finding another a time to meet.

*Adapted from the Harvard Family Research Program

For more useful links that offer tips, please check the following sites:
New York Times , Harvard Family Research Project, which includes tips for principals, parents, and teachers. Also available in Spanish, and the Wall Street Journal

Share these with a parent you know, remember we are all a part of the village.

Hace una década, era un niña de once años de edad en séptimo grado, quemando en mi clase de ciencias en el. Temía la noche de padres y maestros, no sólo porque vendría mi papá con su acento fuerte, pero también tendríamos que visitar a la Señora Belizaire, mi maestra de ciencias. Excepto, que no resultó tan malo como pensé que sería. Esa noche, mi maestra habló en frente de mi padre acerca de los brillante que era como estudiante y como con más esfuerzo podria desempeñarse mejor en su clase. Cuando termino la reunion resolvi que haria mejor, y mi papá salio sabiendo más acerca de cómo estaba y cómo él podría ayudarme a mejorar. Fue una gran diferencia, y ese año no sólo saque mejores notas en su clase, pero también entre y coloque en la feria de ciencias. Yo diría que tener a mi papá y mi maestra e la misma página sobre mi desempeño, contribuyo a mi éxito ese año.

Recientemente el New York Times, escribió acerca de los esfuerzos de los maestros y funcionarios escolares para tener mejor atendencia en las conferencias de padres y maestros. Para los maestros, este les permite la oportunidad de conocer y establecer relaciones con los padres que podrían ser beneficiosas a medida que avanza el año escolar. Para los padres, esta reunión les ofrece una idea clara y precisa del progreso de su hijo/a, sus puntos fuertes y débiles. Sabemos que la participación de los padres y el apoyo en la educación es uno de los factores más importantes en el éxito de los estudiantes, y debemos animar a nuestros padres que participen.

A continuación se presentan una lista de consejos para tener en mente para las conferencias de padres y maestros:

  • Esto es un buen momento para ver la el registro de asistencia de su hijo/a, sus calificaciones, y resultados en las prubras. Averigue si su hijo/a está cumpliendo expectativas escolares y estándares académicos.
  • Permitale al maestro aprender sobre las habilidades, necesidades, y sueños de si hijo/a. asi como sobre la vida en casa para que puedan ayudar a su hijo/a más.
  • Piense en algunas preguntas que tenga antes de la reunión y tráigalas para platicar con el maestro de su hijo/a.
  • Venga preparado para eschuar comentarios positivos sobre el progreso de su hijo/a y cuáles son las áreas donde puede mejorar.
  • Pregunte que puede hacer en casa para ayudar a su niño/a a aprender, y si hay algún programa en la comunidad que puedan ayudarlo/a.
  • Descubra cómo el maestro puede animar a su hijo/a, y apoyarlo cuando lo necesite.
  • Pregunte cómo puede comunicarse con el maestro, y cómo el maestro puede comunicarse con usted. Esto puede ser por teléfono, por persona, por correo electrónico, y hablen de cuando sera la proxima vez que se comunicaran.
  • Asegúrese de que usted comparta lo que aprendió con su hijo/a, pregúntele sus sugerencias y opiniones también.
  • Por último, si usted no puede asistir a la conferencia de padres y maestros en el tiempo asignado, pregúntele al maestro de otros tiempos y días para reunirse.

*Adaptabdo del Progama de Investigación de Family de Harvard

Para más enlaces útiles que ofrecen consejo,s por favor consulte los siguientes sitios: New York Times, Wall Street Journal, Harvard Family Research Project (En Español)

Comparta esta información con un padre o una madre, recuerdo que todos somos parte del pueblo que cria a nuestros niños para un mejor futuro.

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